Ugdymas

Ankstyvasis ugdymas

„Vaikystė – be galo svarbus žmogaus gyvenimo laikotarpis, ne pasirengimas būsimam gyvenimui, o tikras, šviesus, savitas, nepasikartojantis gyvenimas. Ir nuo to, kaip praėjo vaikystė, kas vedė už rankos vaiką vaikystės metais, kas iš aplinkos įėjo į jo protą ir širdį, – nuo to labiausiai priklauso, kokiu žmogumi taps šiandieninis mažasis“.

/ V. Suchomlinskis/

Jums siūlome dvi ankstyvojo amžiaus grupes, kurias lanko vaikai nuo 1-3 metų amžiaus. Šiose grupėse dirba keturi pedagogai ir mokytojų padėjėjai. Jie yra ne tik profesionalūs ugdytojai, bet ir kūrėjai, patarėjai, pagalbininkai.

Grupėse sukurta ugdymosi aplinka, kurioje mažylis bus saugus psichologiškai ir fiziškai, patirs daug džiugių akimirkų.

Ikimokyklinis ugdymas

Įrodyta, kad ikimokykliniame amžiuje intensyviausiai formuojasi pažintiniai vaiko gebėjimai, kurie lemia ne tik tai, kaip jam toliau seksis mokykloje, bet ir vėlesniame gyvenime – renkantis studijas, profesiją, tarpasmeniniuose santykiuose, realizuojant save ir t. t. 1980-2010 m. Harvardo universiteto mokslininkų vykdytas tyrimas įrodė, kad kompetentingai suteiktas ikimokyklinis ugdymas turi didelę įtaką kokybiškam suaugusiojo žmogaus gyvenimui. Todėl labai svarbu užtikrinti vaikui tinkamą ugdymą pirmaisiais septyneriais jo gyvenimo metais.

Ikimokyklinio amžiaus grupės lopšelyje-darželyje „Vyturėlis“ skirtos 3-5 metų amžiaus vaikams. Į šias grupes vaikai ateina lankę lopšelį arba iš namų. Veikia keturios ikimokyklinio amžiaus vaikų grupės.

Ikimokyklinis ugdymas reikalauja tam tikrų, specifinių kompetencijų, gebėjimų, požiūrių, kurie padeda įtraukti į ugdymą tėvus ir pasiekti teigiamų rezultatų. Čia vyksta aktyvus ir kryptingas pedagogų, pagalbos mokiniui specialistų, medicinos darbuotojų, tėvelių bendradarbiavimas. Vaiko ugdymas grindžiamas jo poreikiais, galimybėmis, gabumais, interesais, pasiekimais.

Priešmokyklinis ugdymas

Šeštaisiais gyvenimo metais išryškėja vaiko noras būti kartu su bendraamžiais. Vaikas draugaudamas gali pasitikrinti savo mintis su sau lygiais, daugiau sužinoti apie kitus, kartu ir apie save, mokosi reikšti emocijas, padėti draugui.

Lankydamas priešmokyklinio ugdymo grupę šešiametis:

  • Mokysis bendrauti su bendraamžiais, jausis lygiaverčiu grupės nariu.
  • Pajaus grupinio darbo džiaugsmą kartu su draugais atlikdamas bendrus darbus, projektus.
  • Patirs savo reikšmingumą priimdamas sprendimus, kurdamas planus ir juos įgyvendindamas.
  • Stiprins pasitikėjimą žaisdamas, pažindamas, kurdamas, džiaugdamasis naująja patirtimi.

Įgyta patirtis leis vaikui saugiai jaustis naujoje aplinkoje, greičiau adaptuotis pirmoje klasėje, lengvai susirasti draugų, subręsti kitokiai veiklai – mokymuisi.

Priešmokyklinėje grupėje pagrindinė veiklos forma – ŽAIDIMAS. Žaisdamas (rūšiuodamas, skaičiuodamas, lygindamas, dalydamasis įvairia informacija ir kt.) vaikas mokosi kalbėti, mąstyti, tirti aplinkinį pasaulį, aiškintis žodžių reikšmes, klausti, tinkamais žodžiais reikšti savo mintis.

Specialusis ugdymas

Lopšelis-darželis „Vyturėlis“ – bendrojo tipo ikimokyklinio ugdymo įstaiga su specialiomis grupėmis, kurias lanko vaikai, turintys didelius ir labai didelius specialiuosius ugdymo(si) poreikius.

Specialusis ugdymas taikomas vaikams, kurių galimybės ugdytis yra ribotos dėl įgimtų ar įgytų  sutrikimų. Atsižvelgiant į sutrikimą ir jo laipsnį, vaikai ugdomi pagal bendrą amžiaus grupės programą, sudarant pritaikytą ugdymo programą kiekvienam vaikui, tenkinančią bendravimo, pažinimo, motorikos, kalbos, savitarnos ugdymo(si) poreikį. Stengiamasi atliepti tėvų lūkesčius, palengvinti jų vaikų integraciją į visuomenę.  

Specialistai individualių veiklų metu lavina vaikų kalbą, skatina pažinimo procesų lavėjimą, normalizuoja raumenų tonusą, koreguoja laikyseną.

Šiose grupėse dirba pedagogai, kurie pasižymi meile vaikams ir pakantumu. Lopšelyje-darželyje veikia trys specialiųjų ugdymosi poreikių vaikų grupės.